
VI - 73 C - 9. Smedley, Agnes "The Corrupt Press in China - 3 galleys - 

galley proof.



Nu 

NATION—8 4 

HEN referring to the capitalist press Lenin used 

W to speak of the “reptile press.” I have often re- 

sented this and have been tempted to write an 

article in defense of reptiles. At last, instead of doing this, 

I have decided to put down a few facts about the foreign 

and the Chinese press in China and leave it to others to 

decide if any reptile of any species deserves Lenin’s com- 

parison. 

‘There is in China a most servile and corrupt press and 

also a most servile and corrupt group of newspapermen who 

can be bought by any secret service, government, business 

firm, or gang leader desirous of having something suppressed 

or something published. But there are, too, newspapers and 

newspapermen who have put up a courageous struggle for 

the right to publish facts. Very few of these are foreign; 

many more are Chinese. The truth of this statement is 
attested to by the frequent reports of the arrest, imprison- 

ment, or death of Chinese newspapermen, and of the tempo- 

rary or permanent suppression of Chinese newspapers which 

have tried to inform the Chinese people about internal or 

foreign affairs. During the one year of 1934 more than 

110 publications in the Peiping-Tientsin area were either 
temporarily or permanently shut down. In that same year 
at least three pewspapermen were murdered by Blue Shirts 

in Tientsin. 
To show the conditions under which newspapers and 

newspapermen work in China today, I offer the following 

two typical cases: In January, 1933, a Chinese newspaper- 

man named Liu Yu-seng, editor of a supplement to the 

Chingkiang Shen Jih Pao, of Chingkiang, a city six hours 

by rail from Shanghai, was secretly shot in prison. The 
order for the execution was given by General Ku Chu-tung, 
governor of the province, who is one of the closest henchmen 

of General Chiang Kai-shek, dictator of the Nanking govern- 

ment. Chinese newspapermen investigated and learned that 
Liu Yu-seng had been killed because he had published a 
complete report about the opium traffic in Chingkiang, in 
which General Ku had a big and profitable finger. When 
the press protested against the killing, General Ku said that 
Liu had been executed because he was a Communist. As 
proof, he said that Liu had been in prison for political 

activities in 1927, and that he had once tried to organize 

ricksha coolies into a union. This proved that he was a 
Communist deserving death! Yang Chien, general secretary 
of the China League for Civil Rights, conducted an investi- 

gation of this case through a certain official in Nanking with 

whom he was on friendly terms. This Kuomintang official 

wrote Yang that when Liu’s body was exumed and examined 

by his family in the presence of officials, it was found that 
one of his legs had been crushed by torture. Yang refused 
to give this letter to the press on the ground that if he did 

so he and its author would share the same fate as Liu. Six 
months later Yang was murdered by Blue Shirts one 

Here is the second case: On November 13, T9334, Sze 
Liang-zai, millionaire owner and editor of the Shun Pao, 
a Shanghai daily, was murdered outside the city. I am 
informed that the foreign police of Shanghai knew that the 
murder was contemplated and warned the Blue Shirts that 
if they killed Sze in foreign-controlled territory, the police 
would expose the facts about Yang Chien’s murder. So Sze 
was killed outside the foreign-controlled territory. Im- 
mediately after the murder Chinese officials began spreading 
rumors to cover the tracks of the murderers. For instance, 
Tang Leang-li, propagandist for Wang Ching-wei, 

Tis OE ES maser are aS 

T
h
e
 C
o
r
r
u
p
t
 P
re
ss
 i
n 
C
h
i
n
a
 

x
 

B
y
 A
G
N
E
S
 
S
M
E
D
L
E
Y



oficial or the Nanking Zovermncne, coed PARLE, teteren— 
papermen that Sze had been mu by personal enem 

Others said he was killed in a quarrel over a concubine, and 
still others said he was murdered by business competitors. 

But every Chinese newspaperman, banker, and industrialist 
knew that he had been murdered by a band of Blue Shirts 
who had traveled in a high-powered automobile bearing a 
Nanking license plate. 

For two years before this murder the Blue Shirts had 
tried to gain control of the Shun Pao, the largest and oldest 
Chinese daily. Following the Japanese invasion of Shanghai 

in 1932, Chiang Kai-shek had personally forced Sze Liang- 
zai to discharge his chief editorial writer, who was anti- 
Japanese and anti-Chiang. In January, 1934, the Shun Pao 
correspondent in Tientsin was murdered for reporting facts 
about the secret dealings between Nanking officials and the 
Japanese in the north. In 1934 the Central Kuomintang 
instructed General Wu Teh-chen, Mayor of Shanghai and 
henchman of Chiang Kai-shek, to order the Shun Pao to 

publish no more articles by the famous left writer, Lo Hsiin. 
The Blue Shirts asked Sze Liang-zai to allow them to furnish 
the material for one full page of his paper. When he re- 
fused, they offered to buy his paper for one million dollars. 
He refused this also. 

Not one Chinese or foreign newspaper in Shanghai had 
the courage to publish the truth regarding this case. The 
Chinese knew the facts to the last detail, and it was not 
“lack of proof” that prevented the foreign press from pub- 
lishing them. Had the foreign press desired proof, it could 
have secured it from the foreign police. Incidentally, lack 
of proof has never kept the Chinese or foreign press from 
publishing anything. Quite the contrary. There was and 
is no proof of who murdered the American missionaries, 
Mr. and Mrs. Stam, last January, but this did not keep 
the foreign press from carrying on a vicious international 
campaign against the Red Army of China, and from saying 
that the Stams were murdered by a Red detachment. In 
China the first reports of the murder of the missionaries 
showed that they were not killed by the Reds. Only later 
did the British press in Shanghai got the idea of using this 
case against the Communists. 

If one wishes to know why things are or are not pub- 
lished in China, one must look deeper than the surface of 
things. In the middle of 1932, for instance, a number of 
official documents from the Ministry of Foreign Affairs of 
the Nanking government fell into the hands of a Chinese 
acquaintance of mine. They explain much. All of them 
have to do with the foreign and Chinese Press, news agencies, 
and newspapermen in China, and many are signed by the 
chief of the Bureau of Intelligence and Publicity of the 
Ministry of Foreign Affairs of the Nanking Government. 
All are marked “Private and Confidential.” One of them, 
dated May 23, 1932, begins: 



NATION—9 
Incompentence, mismanagement, and dishonest manipu- 

lation of funds placed monthly at the disposal of the 
Director of the Intelligence and Publicity Department of the 
Foreign Ministry for publicity purposes have reduced the 
functions of the department to doling out various sums of 

“subsidies” to newspaper reporters, news agencies, both 
foreign and Chinese, newspapers and magazine proprietors, 
managers or editors... . The only method of publicity was 
that of subsidizing—bribing [sic]—news agencies and news- 
papers so that no news which might be considered unfavor- 
able to the authorities would appear in print. To insure 

that no such information would leak out to the reading 
public, individual reporters were also given monthly “sub- 
sidies” . . . the demand of the newspapers and reporters 
are insatiable. There always exists the desire to be given 
larger sums. ... The number of reporters and newspapers 
is constantly on the increase, so that there is no end to the 
demands. 

One paragraph in this confidential report refers to the 
official British News Agency, Reuters, and reads as follows: 

This written understanding with Reuters, which was 
signed on July 1, 1929, by the then assistant director of 
the department, provides for the payment of the monthly 

sum of $3,000. . . . The most objectionable feature—and 
the one which reveals the true purpose of the contract—is 
the provision to “treat all outgoing news dispatches fairly 
and justly and not omit to give the Chinese side of the 

case in any issue.” If Reuters operates in China as an 
independent fareign_ commer: agency, as it clalims 
to be, and if Reuters is faithful to the profession of news 
gathering and news reporting, Reuters should not accept 

any cash payment from the government in consideration of 
a “fair” treatment of news going out from the country. 

. ++ The payment of $3,000 to Reuters can only be regarded 
as a bribe which the government should not allow and 
Reuters should not accept. 

There is a contract between Reuters and the Central 
Publicity Department of the Central Kuomintang in Nanking 

in which Reuters acknowledges $10,000 from that depart- 
ment. This contract is known to practically every foreign 

newspaperman in Shanghai. When it became known that 
this contract had fallen into the hands of a new director 
of the Bureau of Intelligence and Publicity in Nanking early 
in 1932, quite a storm was raised around the Reuters office 
in Shanghai. So hot did things become for a time that 
T. V. Soong, Minister of Finance in the Nanking govern- 
ment, demanded that the director of the bureau surrender 
the contract to him and that under no conditions should it 
be published. 

Why these contracts should have been kept secret from 
1929, when they were made, down to 1932, is a question 
that others may answer. Certainly the United Press did 
not keep a business arrangement secret which it made with 
the bureau, according to which the official Nanking Kuo 
Min News Agency supplied news to the United Press and 
received the United Press service in return. The confi- 
dential reports state that this arrangement is “very ad- 
vantageous for Nanking” because the United Press “cables 
abroad news given it by Kuo Min at United Press expense.” 
In the light of these documents, one can more readily under- 
stand why, on New Year’s Day, 1935, Chiang Kai-shek 
conferred the “Order of the Brilliant Jade” on Sir Frederick 
Jones, chairman of Reuters in London. 

The Japanese are by no means niggardly in the bribery 
of the press in China. An outstanding example of the success 
of their methods is the Far Eustern Review, an American- 
owned and registered engineering monthly which is openly 
financed by the Japanese. The owner and editor is George 
Bronson Rea,.5 around Washington as 
“adviser” to 3 

o
w
s



a tat salary. When Mr. Rea was away trom China on his 

sacred mission of aiding Japanese imperialism, his position 

on the Review was taken for a time by another American, 
George Sokolsky. Mr. Sokolsky, however, seemed a bit more 
broad-minded than Mr. Rea, for he traveled back and forth 
between the Review office and the office of the Ministry of 
Finance of the Nanking government, with occasional side 
trips to the British consulate. The present editor of this 

Japanese propaganda magazine is also an American, who, 
when asked why he did dirty work for the Japanese, replied: 

“I’m getting old. Old men can’t be choosers.” The Far 
Eastern Review, which defends the Japanese conquest of 
China, and whose editors have worked to this end, has 
operated for years without any kind of protest from Ameri- 
can officials. But every American in China who attempts 
to publish news exposing the Japanese and the Kuomintang 
subjectors of the Chinese people is hounded by the local 
police, while American consular officials do everything to 
force them to cease their activities. 

Newspapermen of many nationalities are engaged in 
scraping in the shekels in the Far East. Until recently the 
editor of a Japanese imperialist daily in Dairen was an Irish- 
man. During the Japanese invasion a correspondent for the 
Frankfurter Zeitung arrived in Shanghai to take my place, 
after the Nanking government, working through the German 
Foreign Office, had demanded my dismissal from that news- 
paper. I had refused to become an “adviser” to a depart- 
ment in Nanking—which meant keeping my mouth shut— 
and of course this proved definitely that I was a Communist! 
My successor, however, was not a Communist; so immedi- 
ately upon arrival he dashed off to the Chinese mayor of 
greater Shanghai and asked for money to carry on in style. 
Someone blabbed, the news was cabled to Europe, and the 
impatient gentleman was recalled. Had he waited a week, 
the Chinese would perhaps have made him an “adviser” to 
some department in Nanking or the Japanese would have 
stalked into his room and plunked down a bag of yen. 

The recent “international journalists’ party” into the 
former Soviet regions of Kiangsi that have been overrun by 
Nanking troops is another case in point. This trip was 
demanded by the Japanese military headquarters in Shanghai. 
Of the six Japanese “journalists” on the trip, two were 
military spies. One foreigner, a Britisher, represented the 
North China Daily News. He was a military man and 
wrote no articles upon his trip—at least he has not so far. 
The Japanese, ably seconded by Nanking officialdom, refused 
to allow Soviet Russian correspondents in China to go with 
the party, but they accepted a White Guard Russian who 
was not even a journalist. Of course, the German Nazis 
went, as did a few Americans. In Nanchang, when the local 
Associated Press correspondent, an American, tried to join 
the party, the Japanese objected and he was not permitted 

ici nr naan



NATION—10 
to join the group. Needless to say, the journalists came 
out as “authorities” on Soviet China, and on the glories of 
Chiang Kai-shek. They are no propagandists for all the 
intellectual and economic imbec s of Chiang Kai-shek’s 
“New Life Movement.” 

As to the native press, twenty-two official Blue Shirt 
organs now exist in China, of which eight are in Shanghai. 
Apart from these organs of Chiang Kai-shek or some one 
of his henchmen, there are personal Propaganda sheets main- 
tained by Wang Ching-wei, who controls one Chinese daily 
in Shanghai and an English magazine, the People’s Tribune, 
which is circulated in England and America. The editor 
of the People’s Tribune, a henchman of Wang Ching-wei, 
draws $10,000 a month from the Ministry of Foreign Affairs 
and $3,000 a month from the Ministry of Finance. He also 
“takes care of” English-language magazines in Shanghai and 
articles about China in the American and British press. 
Typical of the way he is able to force favorable reviews of 
his own books in China is this incident. 

Last winter the China Critic, a Chinese magazine in 
English that is paid $2,000 a month by the Ministry of 
Foreign Affairs, broke its traces and reviewed General 
Yakhontoff’s book, “The Chinese Soviets.” The editor of 
the People’s Tribune dashed to the telephone and called 
Nanking, whereupon the business managerot che Gi ilic was 
ordered to Nanking. When he left that high fortress of 
the white terror he had signed an agreement to submit every 
article thereafter for censorship—which meant to the editor 
of the People’s Tribune—and to review favorably every 
publication of that gentleman. 

Censorship bureaus were established in all Chinese cities 
under Nanking control in July, 1934. Since then every 
manuscript and every advertisement must be submitted for 
censorship, and afterward two copies of each publication 
for check-up. No blank spaces may be left to betray the 
hoof of the censors. On the censorship boards in all cities 
are representatives of every local politician and general. 

The foreigners all know what is going on between 
Nanking and Japan, but the Chinese people may not know. 
Every reference to contemplated treaties or agreements be- tween Chiang Kai-shek and the Japanese is eliminated from 
the Chinese press, and allowed to appear only after the agreements or treaties are in effect. This was true of the Tangku truce agreement, and of the establishment of railway, 
telephone, mail, telegraph, and customs connections between 
China and Japan’s Puppet state of Manchoukuo. When the Japanese Minister to China and a high military officer con- ducted secret negotiations with Chiang Kai-shek and Wang Ching-wei in Nanking last February, not a word of the negotiations or of the true nature of the agreement was published in the Chinese press. Only after the negotiations 
were finished was the Chinese Press allowed to publish a carefully manufactured statement issued by Chiang Kai-shek. In fact, I learn that but three people in China know what the agreement really was. They are Chiang Kai-shek, his wife, and a Chinese general, perhaps Yang Yung-tai. Yet as recently revealed the secret negotiations specifically ar- ranged for Japanese financial and military “assistance” to Nanking in its wars on the Red Army and on communism, 
Japanese military and other “advisers” to take the place of the present German and other foreign advisers, Japanese investment—which means control—in Chinese industries, and 2 militaer aWinnna fae a rs rm 



Soo mnaeaty aeuniiec tut witT-Un-tHe OvVIEL -UMON: Le agreement really makes Kuomintang China a Japanese colony with Chiang Kai-shek and his henchmen ruling as Japanese Puppets, just as Henry Pu Yi tules in Manchuria. I will give one personal incident as an example of the truthfulness of the news in the controlled Chinese press today. Three reports about me have appeared in the Chinese and Japanese press in the last three months. These have categorically stated that I have arrived in China, coming up from the Malay States, where I had been a “spy for India,” and that I am a “notorious international spy” who did espionage work in London and Paris during the World War. I am said to have three different nationalities—American, German, Russian—and so my job in China is said to be that of organizing an anti-imperialist and anti-war congress to wage war on Japan. I am also said to be working with Mrs. Sun Yat-sen, the Chinese Communist Party, and two Russian Bolsheviks from the Third International—whose names were given, though the addresses were unfortunately omitted. We all planned to use the Chinese Red Army and Szechuan Province as “our base of action.” I was called very beautiful and intelligent and said to speak ten different languages. I was graduated from the University of Michi- gan, was born in Ohio, and the police of the “whole world” is watching me! 
The only things in the report that were true were my. name and-the statement that I was in Shanghai and that the police were watching me! Everything else was manu- factured in the diseased brains of Japanese and Chinese spies and newspapermen, The British police knew just when I landed in Shanghai from America, for a British detective by the name of F. A, Pitts was put on my trail. That I have never been in London in my life, have never Malay States, and that I was lying sick in a Shan, for months after my arrival instead of organizin; Sresses—all this was known to the men who these reports, 
All of the above explains why I have become a defender of reptiles when | hear them compared to the capitalist Press in China. Its’ utterly unfair to the reptiles. 

been in the 
ghai hospital 

ig secret con- 
manufactured


	Index VI - 73 - C - 9
	VI - 73 - C - 9 Unnumbered page 1
	VI - 73 - C - 9 Unnumbered page 2
	VI - 73 - C - 9 Unnumbered page 3
	VI - 73 - C - 9 Unnumbered page 4
	VI - 73 - C - 9 Unnumbered page 5
	VI - 73 - C - 9 Unnumbered page 6

